1. marraskuuta 2015

Tavaran määrästä

Aina kun reissaan, varsinkin rinkan kanssa, mua alkaa jossain kohtaa ahdistaa tavaran määrä ja rinkan paino. Varsinkin kun tuntuu, että tietyt vaatteet ja vaatekerrat kiertää jatkuvasti pesukoneen ja kuivurin kautta takasin käyttöön. Kun mä tälle reissulle pakkasin, otin mukaan kaikkea, mikä oli osottautunu edellisillä reppureissuilla toimiviks ja siihen päälle vielä kaikkea turhaa. Viimosen vuoden oon suhteellisen vähän käyttänyt omia vaatteita, koska mä suunnilleen asuin lentokentällä ja työvaatteissa. Mukaan tuli siis myös paljon vaatteita, mitä en ollu tyyliin vuoteen käyttäny.



Mun ekalla viikolla täällä Ausseissa kävin lahjoittamassa jo yhdet shortsit ja yhden hameen hyväntekeväisyyteen. Elien kun mä kävin läpi mun tavaroita ja yritin keksiä uusia tapoja sulloa kaikkea tonne pinkkiin unelmaan, otin sivuun reilun muovikassillisen vaatteita, mitä en usko käyttäväni täällä. Niistä ne, mitä vielä kuvittelin käyttäväni Suomessa, esim juoksuhousut, lähetän huomenna takasin Suomeen. Onneks pakettien lähettäminen täältä on aika kallista niin päätin aika reilulla kädellä antaa hyväntekeväisyyteen vaatteita. Se, että ne ois mulla Suomessa odottamassa mun paluuta takasin ja jossa ehkä niitä käyttäisin tuntu niin tyhmältä, että eiköhän oo parempi antaa ne jonnekkin, missä niille on isompaa tarvetta. Kävin siis kiikuttamassa ne muutaman kilometrin päähän Punasen Ristin keräysastiaan.



Mulla on vähän semmonen fiilis, että kun suomeen pääsen, mulla vaatekaappi tyhjenee aika reippaasti. Ihminen oikeesti pärjää aika vähällä. Ja nyt kun mun rinkassa on taas tilaa niin kävin jopa ostamassa yli 100ml shamppoon, hoitoaineen ja suihkusaippuan. Eipä tarvii koko ajan olla ostamassa uusia pieniä. Rahaa ja luontoa säästyy.

Tää kaikki ei kumminkaan poista sitä faktaa, että shoppaileminen on kivaa. Vahingossa tuli tänään myös ostettua uudet shortsit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti