3. marraskuuta 2015

Helpoin tapa saada töitä Australiasta

On ilmeisesti se, että pistää ittestään mainoksen Gumtreehen. Mä yllätyin ku eräs saksalainen tän mulle eilen illalla sanoi. Noh, päätin sitten kokeilla. Meni ehkä 15minuuttia niin mulle tarjottiin ensimmäistä työtä. Seuraavan kahen tunnin aikana tarjouksia oli tullu kuusi. Kaikkea marjanpominnasta toplesstarjoilijan hommiin (vaikka hain siis vaan farmihommia). Ihan unelmaduuniakin tarjottiin, eli Kangaroo Islandin lammasfarmille. Ai, että kun oisin niin halunnut sinne lähteä, mut maanantaina olin jo buukannut ittelleni bussilipun Milduraan, joten idänsuuntaan oli lähdettävä. Annoin kumminkin kyseisen herran yhteystiedot mun roommatelle, toivottavasti sillä nappais! 


Ite neuvottelin muutaman eri tyypin kanssa erilaisista farmihommista. Yhden herrasmiehen kanssa tultiin juttuun ja tää tyyppi vaikuttaa tosi luotettavalta ja mukavalta. Huomenna siis suuntaan Dubboon. Mulle tarjottiin sieltä ihan perus farmihommia, eli kaikkea eläinten ruokinnasta aidan pystyttämiseen ja pyörisin siellä vähän kun apulaisena. Myös lisätyöt tän herran vaimon kahvilassa on mahdollisia. Ruoka, asuminen ja auto + bensat kuuluu diiliin. Mietin vaan, että kuinka itsetuhonen oon jos hyppään autonrattiin kun en kävellessäkään muista mihin suuntaan pitää kattoa tietä ylittäessä. Palkka ei ollut mikään järjettömän suuri, mut toisaalta jos kaikki kuuluu hintaan ja asun käytännössä keskellä ei-mitään, niin epä rahaakaan mee muuhun kun puhelinlaskuun. Ja niinkun tää kyseinen herra itekkin mulle just tossa puhelimessa sanoi, tosi mukava kokemus tulossa joka tapauksessa. 


Tää vaan tuntuu niin oudolta lähteä jonkun tuntemattoman luo asumaan toisella puolella palloa ja varsinkin kun Etelä-Australiasta suuntaan Itä-Australiaan. Tänään istun suunnilleen 5h bussissa, kun matkaan Adelaidesta Milduraan ja huomenna edessä ois sitten 18h matkustamista Dubboon. Voipi farmihommat ja liikkuminen tuntua sen jälkeen ihan mukavalta. 

Edelleen tätä kirjottaessa mulle soitellaan ja tarjotaan töitä. Meenpäs siis poistamaan ton ilmotuksen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti