23. lokakuuta 2015

Tilanteet elää

Eilen mulla oli vielä suunnitelmissa lähteä siis sen ruotsalaisen kanssa kahdestaan ajelemaan The Great Ocean Road. Meillä ois nyt jo pitäny olla auto hommattuna, eli ilmeisesti ei ollakaan lähössä. Menin sitten tohon alakertaan puuhailemaan ja siinä oli yhden reppureissaajien matkatoimiston edustaja päivystämässä. Siinä sitten avauduin ja selitin kuinka en tiiä mitä teen, ku huomenna pitäis chekata ittteni ulos täältä ja tää paikka on la-su fulbooked, eli en voi jäädä enää tänne lusimaan. Myös uuden hostellin metsästys ja lisäpäivät Melbournessa ei oikeen tunnu nappaavan.

Alunperin mun oli tarkotus suunnata tästä Sydenyyn, mut nyt ilmeisesti oonkin joulukuuhun Adelaidessa. Sydneyyn mun on kylläkin pakko eksyä joulukuussa, koska mulla lähtee sieltä lento Balille. Indonesiassa oon näillä näkymin viisi viikkoa, eli myös joulun ja uuden vuoden. Uus vuos Sydneyssä ois ollu ihan unelma, mut kaikki paikat oli jo buukattu täyteen ja lennot sieltä Indonesiaan oli kalliit alkuvuodesta, joten joudun jättämään sen nyt väliin. 

Adelaide. Kuva täältä.
Adelaideen matkaan siis joidenkin random reppureissaajien kanssa The Great Ocean Roadia pitkin ja matkalla yövytään Grampiansin kansallispuistossa. Ens viikolla onkin sitten ohjelmassa Kangaroo Island, joka on siis Australian kolmanneks suurin saari. Nimestä voikin jo päätellä, yhden asian mitä saarelta löytää. Kenguruita, hylkeitä ja koalia. Niistä tää saari on ilmeisesti tehty. Lauttamatkat Kangaroo Islandille on Austalian kalliimpia, koska yli kolmasosa saaresta on kansallispuistoa tai suojelualuetta. Perjantaina olis sitten tarkotus viettää päivä Barossa Valleyssä viinejä ja juustoja maistellessa. Ei huono. 

Kangaroo Island. Kuva täältä.
Mun työnhaku siirtyy taas sitten viikolla eteenpäin, mut ainakin jotain tekemistä. Ihan ilosena poistun Melbournesta. Tää matkatoimiston edustaja joka mulle näitä virikkeitä sitten keksi, sanokin, että Melbourne on tosi kiva kaupunki jos täällä asuu tai työskentelee, reissaajille tää onkin sit vähän haastavampi, koska tekemistä on tosiaan aika hankala löytää. Toivottavasti sää Adelaidessa on vähän vähemmän mielipuolinen kun täällä. En millään jaksais enää palella.

Barossa Valley. Kuva täältä.
Kameraa en vieläkään oo ehtinyt hommata, koska mun puhelin haluis lakata toimimasta, joten se on mahdollinen ja ensisijaisempi sijotuskohde sitten. 

Samalla ku mä tätä oon kirjottanu oon juossu pitkin tätä hostellia hoitamassa asioita ja pesemässä pyykkiä. Äskön lukitsin itteni ulos tästä huoneesta, mut se oliki ainoo syy miks muistin kattoa postit. Mun tax file number vihdoin tuli, joten oon niin valmis ku olla ja voi jättämään Melbournen. Nyt jos vihdoin ehtisin syömään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti