23. joulukuuta 2015

XT823

Tää postaus tulee nyt reilun viikon jälkijunassa. Olemattoman nettiyhteyden takia en oo saanut tänne laitettua mitään. 

Sydneyssä ei tullu oikeen tehtyä muuta kun shoppailtua. Ja okei, nukuin myös suunnilleen koko ajan. Ei oikeen innostanu paljoa puuhailla ku tiesin, että tammikuussa oon taas takasin siellä, nii onpahan tekemistä sit silloinkin. Eilen illalla kävin kyllä piipahtamassa backbackerpippaloissa, koska en jaksanu käydä kaupassa ja siellä oli tarjolla ilmasta pitsaa (ja Goonia). 



Tänään aamulla huonosti nukutun yön jälkeen suuntasin lentokentälle. Toi lentokenttäjunasysteemi on aika käyevä Sydneyssä. Aika samantyyppinen ratkasu ku Helsinki-Vantaalle kulkeva kehärata. Tosin isona miinuksena Sydneyssä on sen hinta. Mun mielestä hirveen kallista maksaa 17 dollaria kyseisestä matkasta. Central Stationilta menee 10min lentokentälle ja välissä on se 3-4 pysäkkiä. Ja toi 17 dollaria on vaan jos menee lentokentälle, ei muuten. 


Sydneyn lentokenttä on ihan mielenkiintonen. Kiitotien ali menee moottoritie, mistä on itekki tullu ajettua muutaman kerran ja kiitotietä on laajennettu niin sanotusti mereen. Muutenki vaikutti aika toimivalta kentältä, mut ei oikee hymyilyttäny ku reilun tunnin venasin bagdroppiin. En ees chekkaukseen vaan bagdroppiin, boardingpass mulla siis oli jo. En tiedä kuka lie sen homman ryssiny vai oliks kaikki vaan eksyny samaan aikaan sinne. 


Lennän siis Air Asia X:llä Balille. Air Aisia on mun mielest varmaa parhain halpalentoyhtiö mil oon lentäny. Okei kaikesta mahollisesta joutuu maksamaan ja jos jotain koneessa meinaa ostaa niin vaan käteinen käy. Cabin crewn palvelualttius ja -taso on kyl ihan huikee verrattuna siihen, et tää tosiaan on halpalentoyhtiö. Mukavaa myös on, et maksoin 29aud lisää lipun hintaan ja pääsin ns hiljaseen luokkaan. Tää on siis koneen etuosassa heti premiumluokan takana ja tästä löytyy seittemän penkkirivin verran tilaa. Mun lisäks täällä on vaan muutama. Ihanan hiljasta ja tilavaa. Eniten matkustaessa mä vihaan just rääkyviä lapsia ja muutoin huonotapasta porukkaa. Nyt saan ainaki olla rauhassa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti